دلایل عدم تمایل افراد به استفاده از ویندوز ۸ (بخش سوم)

صفحه اصلی انجمن ها آموزش تخصصی کامپیوتر دلایل عدم تمایل افراد به استفاده از ویندوز ۸ (بخش سوم)

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #5492
    amir4500
    مشارکت کننده

    با توجه به آماده شدن نسخه های بعدی ویندوز برای عرضه و با اینکه  یکسال از عرضه ی کامل ویندوز ۸ می گذرد اما چرا هنوز عده ی زیادی از این سیستم عامل انتقاد می کنند؟ چرا از برخی افراد که در این مورد می پرسیم تقریبا هیچ کس تمایلی به ارتقا به این سیستم عامل ندارند و اکثرا تمامی افراد ترجیح می دهند از همان ویندوز ۷ استفاده کنند؟ فکر می کنید علت این موضوع چیست ؟

    در بخش های قبلی تاحدی این موضوع را بررسی کردیم اما در این بخش می خواهیم به ادامه ی بحثمان در مورد این موضوع بپردازیم . با ما همراه باشید .

    نکته ی دیگری که نظر اکثر کاربران را در این مورد به خود جلب کرده است اکو سیستم یا همان محیط ویندوز ۸ است . اکثر افراد این رابط کاربری را دوست ندارند و معتقدند که هنگامی که کاربر در محیط آن قرار می گیرد فقط حق استفاده از برنامه هایی از قبیل Bing ، SkyDrive و Xbox Live را دارد و فقط می توانند به صورت آنلاین از Xbox Music آهنگ بخرند یا اینکه در Windows Store بازی های موبایل را انجام دهند . حتی اگر بخواهند از یک تقویم آنلاین استفاده کنند بهتر است که از تقویم مایکروسافت استفاده کنند چون ویندوز ۸ نمی تواند با تقویم گوگل همگام سازی کند . در این ویندوز Video App بیشتر بر روی فروختن ویدئو ها به کاربران تمرکز کرده تا اینکه به آنها اجازه دهد ویدئوهای خودشان را ببینند. اما به نظر شما آیا کاربران از این شرایط راضی هستند ؟ به نظر برخی افراد اکثرا همه تمایل دارند از هر سرویس و اپلیکیشنی که دوست داشتند استفاده کنند . مثلا بتوانند از Google ، Steam ،  Rdio‌و یا Netflix استفاده کنند و مجبور نباشند فقط از برنامه های سازگار با رابط کاربری ویندوز ۸ استفاده کنند . خیلی از سرویس های محبوب مثل iTunes اپلیکیشن های سازگار با ویندوز ۸ را ندارند .

    از نظر آنها این یک پلت فرم محدود و بسته است و دست افراد را در استفاده از برنامه ها و سرویس های مختلف بسته است .

    با این حال و حتی اگر رابط کاربری Modern ویندوز ۸ را هم نا دیده بگیریم ، باز هم به نظر کاربران Windows Store یک مکان ناراحت کننده به حساب می آید ! در این Store هرچند تعداد اپلیکیشن ها افزایش یافته است اما از کیفیت خبری نیست و به نظر آنها کیفیت به مراتب مهمتر از کمیت است .

    windows-8-poor-app-selection

    حال به ویندوز ۷ بر می گردیم . بعد از تلاش برای دوست داشتن ویندوز ۸ و دسکتاپ آن ، رفتن به ویندوز ۷ همان حس خوب همیشگی را به کاربران می دهد . دیگر نیازی به غیر فعال کردن برخی از ویژگی های نا مطلوب سیستم و یا فعال کردن برخی ویژگی های آن وجود ندارد و همه چیز در شرایط ایده آل به طور پیش فرض قرار گرفته است .

    شاید ماندن در همین نسخه از ویندوز کمی حس عقب افتادن از تکنولوژی را به کاربر بدهد اما در عوض کلی مزایای دیگر دارد . به نظر کاربران اینکه می توان با یک پردازنده ی  Core i7 از سرعت بوت بالاتری برخوردار شد یا اینکه در هنگامی که به سیستم نیازی ندارند می توانند آن را hibernate کنند و یا در حالت Sleep قرار دهند یک حسن بزرگ به شمار می رود .

    با این حال به نظر کاربران کیفیت بازی در ویندوز ۸ افزایش یافته هرچند که در بنچ مارک ها این ویژگی همسان کیفیت بازی در ویندوز ۷ به حساب آمده است . همینطور کپی کردن فایل ها هم در مقایسه با ویندوز ۷ از کیفیت عملکرد بالاتری برخوردار شده است . اما باز هم در مقایسه ی دسکتاپ این دو  با هم ، همه به دسکتاپ ویندوز ۷ رای می دهند تا اینکه طرفدار دسکتاپ ویندوز ۸ باشند . همه معتقدند راحتی و آزادی که افراد در کار کردن با دسکتاپ ویندوز ۷ دارند باعث شده تا همه به دنبال آن باشند و اکثرا هم به همین دلیل نمی توانند از آن دل بکنند .

    اگر بخش های بعدی این مطلب را دنبال کنید دیگر ابعاد این بحث را برای شما باز خواهیم کرد . بخش های آینده را از دست ندهید . با ما همرا باشید و نظرات خود را در این زمینه با ما در میان بگذارید .

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.
به بالا بروید