لابیاپلاستی با لیزر

صفحه اصلی انجمن ها پزشکی و سلامت لابیاپلاستی با لیزر

  • این موضوع 0 پاسخ، 1 کاربر را دارد و آخرین بار در 3 سال، 9 ماه پیش بدست pml1990 به‌روزرسانی شده است.
در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #5760
    pml1990
    مشارکت کننده

    آناتومی ناحیه تناسلی بانوان در این مقاله قصد داریم در ارتباط با اعمال جراحی زیبایی ناحیه تناسلی با لابیاپلاستی با لیزر بپردازیم . در مورد عمل های زیبایی ناحیه تناسلی بانوان باید گفت: ناحیه تناسلی زنان به دو قسمت تقسیم بندی می شود :
    ناحیه تناسلی متشکل از یک قسمت بیرونی یا ژنیتال و یک قسمت داخلی یا واژینال می باشد . در مورد ناحیه تناسلی خارجی یا ژنیتال که به غلط نام آن را واژن گذاشته اند توضیحاتی را خدمت شما عزیزان در این مقاله ارائه می دهیم برای آشنایی بیشتر با ما همراه باشید .
    ناحیه خارجی اندام تناسلی بانوان از چند قسمت تشکیل می شود که بیشتر اعمال جراحی زیبایی روی قسمت لب های بزرگ، لب های کوچک، روی کلیتوریس و پوست روی کیلتوریس انجام می شود .
    [عکس: %D9%84%D8%A7%D8%A8%DB%8C%D8%A7%D9%BE%D9%…8C-min.jpg]

    لابياپلاستي با ليزر
    لابیاپلاستی
    بیشترین اعمال جراحی روی لب های کوچک به عنوان عمل لابیاپلاستی می باشد که بیشترین خواهان و شایع ترین اعمال جراحی زیبایی زنان می باشد و بیشترین سوالاتی که مطرح می شود در مورد نحوه ی عمل جراحی لب های کوچک، عوارض آن و همین طور مواردی که احتیاج ضروری دارد تا این عمل انجام شود می پردازیم .
    لب های کوچک به صورت آناتومیک معمولا طوری در بدن اندام تناسلی قرار می گیرد که توسط لب های بزرگ پوشیده شود . البته این فرم لب های کوچک خیلی متعدد است و بسته به نژاد، ارث و همین طور چاق و لاغر شدن های زیاد، زایمان، سن می تواند تغییر پذیر باشد و سایز آن بزرگ یا کوچک شود و همین طور دوره بلوغ و مسائلی مثل تحریکاتی که توسط خود فرد در این ناحیه انجام می شود، می تواند روی فرم و بیشتر روی سایز این قسمت تاثیر گذار باشد .
    کاندید جراحی لابیاپلاستی
    حالتی که پزشک را مجبور می کند به فرد توصیه نماید این ناحیه را جراحی نماید در واقع نقش درمانی برای فرد ایجاد می کند این است که سایز بلندترین ناحیه لب کوچک از حدود سه تا پنج سانت بیشتر باشد .
    در این موارد معمولا فرد مراجعه می کند با یک حالت عدم رضایت و با حالتی که در هنگام ورزش کردن و در مواقعی که مجبور هست لباس های تنگ و اسلش را بپوشد و ناحیه تحت فشار قرار می گیرد و عرق می کند، سوزش، خارش و تحریک در این قسمت که آزار دهنده است و همچنین در زمان رابطه جنسی گذشته از فرم آن در حین برقراری رابطه داخلی می تواند مشکل ساز باشد و فرد را اذیت نماید .
    چرا جراحی لابیاپلاستی
    در این موارد پزشک به بیمار پیشنهاد می کند به صورت درمان طبی یعنی در واقع این جا جراحی مورد پزشکی است و به بیمار هم توصیه می شود این کار را انجام دهد . اما همه ی موارد، پزشکی نیست و خیلی از اوقات بیماران به دلیل اینکه زیبایی برای آن ها مهم است مراجعه می کنند تا از نظر زیبایی تغییراتی را ایجاد نمایند که فرم آن مورد پسندشان باشد .
    لابیاپلاستی با لیزر
    با توجه به اینکه فرم این ناحیه شکل های متعددی دارد و ضخامت، طول و رنگ آن در افراد متفاوت است و بسته به نوع فرم، جنس، ضخامت آن ناحیه جراح تصمیم می گیرد کدام متد و تکنیک جراحی را برای فرد پیاده نماید، البته ذکر این نکته خیلی مهم است که گاهی اوقات بیماران خواسته های نامعقول دارند، که این خواسته ها با آنچه بیمار تقاضا دارد با آنچه قابل انجام است متفاوت می باشد و می تواند یک مقدار تفاوت ایجاد نماید و قابل انجام نباشد، مانند عمل های زیبایی سینه و بینی که همیشه الزما آن تصویری که فتوشاپ شده است قابل انجام نیست .
    اما تکنیک های مختلف توسط یک جراح متبحر، خود جراح تنها کسی است که می تواند حداکثر رضایت مندی را در فرد ایجاد نماید و آن تکنیک را بسته به فرم، ضخامت و شکل ناحیه تناسلی برای بیمار اجرا نماید .

    روش های جراحی لابیاپلاستی
    عمل جراحی لابیاپلاستی به چند روش قابل انجام است که عبارت است از: جراحی با لیزر، جراحی با ار اف و جراحی به روش سنتی در اتاق عمل، روش های هستند که امروزه برای لابیاپلاستی یا کوچک کردن لب های ناحیه تناسلی استفاده می شود .
    عمل لابیاپلاستی به روش سنتی
    هنوز هم بیشتر جراحان زیبایی زنان از روش سنتی که در اتاق عمل قابل انجام هست، استفاده می کنند . در این روش مدت زمان جراحی حدود ۴۵ – ۶۰ دقیقه طول می کشد و تحت بیهوشی عمومی انجام می گردد و فرد در صورتی که مشکلی نداشت باشد بعد از گذشت ۵ تا ۶ ساعت بعد از انجام جراحی ترخیص می شود .
    عمل لابیاپلاستی با لیزر و ار اف
    امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی افراد تمایل زیادی به انجام عمل لابیاپلاستی با ار اف و لیزر را دارند، اما چرا بیشتر افراد تمایل دارند تا با روش های مدرن ار اف و لیزر عمل شوند ؟ اولین علت آن کم خطر و کم تهاجمی بودن این روش ها است . با توجه اینکه این جراحی سرپایی و در مطب قابل انجام است و احتیاجی به بیهوشی عمومی ندارد . از این جهت بیهوشی عمومی عوارضی را به فرد متحمل نمی کند.
    در روش های جراحی لابیاپلاستی با لیزر یا ار اف علاوه بر اینکه ریسک بیهوشی مشکلات بیمار را کمتر می کند زیرا بیهوشی ندارد و جراحی با بی حسی موضعی قابل انجام است . مسئله دیگر کمتر زدن بخیه و سبک تر بودن عمل است . همچنین خطراتی همچون خونریزی و تشکیل هماتوم بعد از جراحی کاهش می یابد . لذا این عوامل سبب ترغیب افراد می شود تا به انجام این نوع جراحی در مطب تمایل داشته باشد .
    لابیاپلاستی با لیزر و ار اف
    البته ذکر این نکته بسیار مهم است تبحر جراح بسیار حائز اهمیت است که با روش های کار کردن با لیزر و ار اف آشنا باشد و حتما دستگاه لیزری که مورد استفاده قرار می گیرد، باید از استاندارد های جهانی برخوردار باشد و امروزه دستگاه های غیر استاندارد زیادی است که می تواند سبب بروز مشکلات جدی برای فرد شود . زیرا این عمل های زیبایی در عین حال ساده هستند و می توانند خیلی پیچیده شوند و روی مسائل احساسی، تمایلات جنسی و ارگاسم فرد هم تاثیرگذار باشند .
    بنابراین روش های جراحی لابیاپلاستی با لیزر و ار اف روش های هستند که کم تهاجمی به شمار می آیند و ذکر این نکته مهم است همان طور که گفته شد گاهی اوقات به خاطر خیلی بزرگ بودن و ضخیم بودن لب های کوچک ترجیح داده می شود در مرحله اول آن حجم اصلی برداشته شود و اگر قسمت های کم یا زیاد بیایید که این حالت جزئی هم دارد در مرحله دوم به صورت روتوش مانند عمل های بینی انجام شود تا عوارض بیمار در عمل اول افزایش پیدا نکند .
    عوارض عمل لابیاپلاستی
    برخی از عوارضی که پیش می آید به دلیل خواسته های بیمار می باشد که به دلیل عدم اطلاع از عوارض بعدی باید به آن ها آگاهی داده شود .
    زیرا برخی از افراد تمایل دارند بیش از حد این ناحیه کوچک شود و این مورد خود سبب می شود تا آسیب های به ناحیه کلیتوریس وارد شود یا روی ناحیه ورودی مدخل واژن باز بماند و این وظیفه جراح است که بیمار را توجیح نماید و به فرد بازگو کند که انتخابی که دارد تنها مسئله زیبایی نیست و مسئله عوارض است، در صورتی که بیش از حد این لب ها برداشته شود سبب آسیب می شود .
    عمل لابیاپلاستی
    کما اینکه خیلی از بیماران زمانی که مراجعه می کنند نگران هستند و باز گو می کنند با انجام عمل لابیاپلاستی اندام های جنسی مانند کلیتوریس و پایانه های عصبی آن ها آسیب برسد. این عوارض در مواردی پیش می آید که جراح متبحر نیست یا اینکه بیمار تقاضاهای نابجا از جراح دارد که بخاطر عدم اطلاع آن می تواند باشد، اما اگر عمل لابیاپلاستی به درستی انجام گردد خوشبختانه هیچ عارضه ای روی ارگان های جنسی نمی گذارد و عارضه ای ایجاد نمی کند و حتی به خاطر افزایش اعتماد به نفس بیمار سبب افزایش میل جنسی فرد می شود و بتواند سریع تر به ارگاسم برسد .
    [عکس: %D9%84%D8%A7%D8%A8%DB%8C%D8%A7%D9%BE%D9%…-2-min.jpg]
    لابیاپلاستی با لیزر
    مراقبت های قبل از عمل لابیاپلاستی
    قبل از عمل ابتدا بایستی بیمار توسط متخصص و جراح زیبایی زنان معاینه شود . سپس آزمایشات مربوط به اختلال انعقادی و عفونت های که ممکن است وجود داشته باشد و نیز آزمایش خون را انجام دهد .
    در سلامت کامل انجام تست پاپ اسمیر برای تمامی بانوان ضروری است اما دختران باکره نیازی به انجام این تست نخواهند داشت .
    قبل از انجام عمل لابیاپلاستی فرد بایستی مورد بررسی های لازم قرار گیرد و در صورتی که مبتلا به مواردی همچون پریود، عفونت زنان، زگیل تناسلی، تبخال و خون ریزی های غیر طبیعی نباشد می تواند اقدام به جراحی نماید . در نهایت باید گفت در صورتی که فردی شرایط فوق را نداشته باشد، کاندید خوبی برای عمل لابیاپلاستی با هر روشی که جراح و بیمار تصمیم می گیرد، خواهد بود .
    مراقبت های بعد از عمل لابیاپلاستی
    مراقبت های بعد از عمل لابیاپلاستی با توجه به روش جراحی متفاوت می باشد . در جراحی لابیاپلاستی به روش سنتی لازم است به نکات زیر توجه گردد که عبارت است از:
    بعد از انجام جراحی لابیاپلاستی به روش سنتی فرد بعد از ۵ الی ۶ ساعت پس از جراحی ترخیص می شود . استفاده از کمپرس سرد به مدت ۴۸ ساعت پس از عمل ضروری است . استفاده از این کمپرس بدین صورت است که به فاصله هر ده دقیقه یک بار مورد استفاده قرار گیرد .
    پرهیز از انجام فعالیت های جسمی و پیاده روی به مدت ۴۸ ساعت ضروری است و بهتر است در ۴۸ ساعت اول پس از جراحی فرد استراحت نماید زیرا استراحت کردن در بند آمدن خونریزی تاثیر بسزایی دارد .
    به مدت دو هفته از رفتن به سرکار خودداری نماید .
    بعد از عمل لابیاپلاستی به روش سنتی بهتر است از برقراری رابطه زناشویی به مدت دو ماه اجتناب ورزید .
    در این روش جراحی بهتر است از انجام فعالیت های ورزشی و شنا کردن به مدت دو ماه بپرهیزید و قبل از بهبودی کامل از انجام این فعالیت ها اجتناب ورزید .
    جراحی لابیاپلاستی با لیزر
    اما به دنبال جراحی لابیاپلاستی با لیزر یا ار اف این مسائل راحت تر خواهد بود و البته یک قانون کلی در رعایت مراقبت های بعد از عمل وجود دارد . در صورتی که بعد از هر عمل فرد تمامی نکات را به درستی رعایت نماید و استراحت داشته باشد و از آرودن فشار جسمی به خود اجتناب ورزد، زودتر بهبود می یابد .
    به طور کلی عفونت ها، هماتوم ها و خونریزی های بعد از جراحی لابیاپلاستی با لیزر و به خصوص لابیاپلاستی با ار اف خیلی کمتر است، به دلیل اینکه این ها سیستم های هستند که بند آوردن خونریزی به طور اتوماتیک در زمان عمل انجام می شود و به همین دلیل است که فرد به بخیه های کمتری نیاز دارد و در عین حال بعد از عمل فرد عوارض کمتری خواهد داشت .
    استفاده از کمپرس سرد
    اما استفاده از کمپرس سرد همانند جراحی لابیاپلاستی به روش سنتی در هر دو روش جراحی لابیاپلاستی با لیزر و ار اف به مدت ۴۸ ساعت ضروری است .
    بعد از جراحی لابیاپلاستی با ار اف و لیزر بهتر است به مدت هفت الی ده روز استراحت نماید و از انجام بعضی از فعالیت ها اجتناب ورزید .
    در این دو روش جراحی بهتر است از انجام فعالیت های ورزشی و شنا کردن به مدت یک ماه بپرهیزید و قبل از بهبودی کامل پیشنهادی به انجام این نوع فعالیت ها نمی شود .همچنین در این دو روش جراحی لابیاپلاستی بهتر است برقراری رابطه جنسی را به تعویق اندازید و به مدت یک ماه از انجام آن اجتناب ورزید .

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.
به بالا بروید