غش کردن دختران مصری

غش کردن دختران مصری

متاسفانه اخیرا شاهد اتفاقات عجیبی در مدارس دخترانه در شهر های مختلف ایران هستیم در این اتفاقات تعدادی از دانش آموزان حالشان بهم میخورد دچار ضعف می شوند و حتی کف بالا می آورند ماجرایی که از قم شروع شد و بعد در شهر های دیگر م اتفاق افتاد هنوز هیچ منبع رسمی دلیل این اتفاقات را منتشر نکرده و همین بیشتر باعث نگرانی در بین مردم شده است و بازار سایعات هم داغ شده است برخی میگویند کار افرادی ست که مخالف تحصیل دختران هستند برخی میگویند کار دشمنان نظام است و … !

در مورد اینکه چه اتفاقی می افتد هم اضهار نظر های متعددی اتفاق افتاده برخی میگویند شیشه های حاوی گازی سمی در مدارس دختران گاز پخش می کند باعث مشکل میشد برخی اگفته اند چیزی شبیه یک توپ کوچک به داخل مدرسه پرتاب شده و ترکیده و گازی منتشر کرده و … اما هنوز به واقع درست مشخص نیست چه اتفاقی افتاده است به همین بهانه یک مورد مشکوک که در سال 1993 در کشور مصر اتفاق افتاد را برایتان نقل می کنم !:

غش کردن دختران مصری
غش کردن دختران مصری

خماسین، طوفان های شنی که هر بهار از راه می رسد، نه تنها ابرهای معمولی از شن و غبار، بلکه آنچه را که مقامات به عنوان هیستری جمعی توصیف می کنند، با خود آورده است.

صدها دختر نوجوان به طور دسته جمعی در کلاس های درس غش می کنند، گریه می کنند و از بوی نامطبوع و حالت تهوع شکایت می کنند. روی شانه‌های معلمان قرار گرفته‌اند و به‌صورت گروهی به بیمارستان‌ها منتقل می‌شوند، جایی که پزشکان آزمایش‌هایی را انجام می‌دهند که هیچ مدرک فیزیکی برای توضیح علائم آن‌ها ارائه نمی‌کند.

از زمان شروع غش، ده‌ها مدرسه تعطیل شده‌اند و کارشناسان ارتش در جنگ شیمیایی ساختمان‌های مدارس را بازرسی کرده و آزمایش‌های پزشکی را بررسی کرده‌اند. آژانس دولتی انرژی هسته‌ای گزارش‌های مطبوعاتی مبنی بر نشت گاز رادون از تاسیسات آن و خروج غش و حالت تهوع از مجاری زیرزمینی را رد کرده است.

دکتر احمد راشق در بیمارستان آگوزا که ده ها دختر در آنجا آزمایش شده اند، گفت: «هیچ دلیل بالینی برای آن وجود ندارد. “این فقط یک هیستری است. ما آزمایش خون، آزمایش ادرار، هر نوع آزمایشی که فکرش را بکنیم انجام داده ایم و هیچ چیز مشخص نشده است.”

بیش از هزار دختر جوان بین 12 تا 18 ساله در حدود 40 مکتب در سراسر کشور از زمان گزارش اولین موارد فقط بیش از دو هفته پیش، مورد حمله قرار گرفته اند. این موج در استان بوهیرا دلتای نیل آغاز شد. چندین مدرسه در اواسط هفته گذشته برای مقابله با این پدیده تعطیل شدند و تنها شنبه گذشته بازگشایی شدند.

تصاویر دختران مدرسه‌ای مصری که با دامن‌های آبی متحدالشکل، پیراهن‌های سفید و روسری‌هایشان غش می‌کردند، به‌طور گسترده در روزنامه‌ها و تلویزیون پخش شد و بسیاری از دختران گفتند که قبل از قربانی شدن در مورد این حملات شنیده‌اند.

در جنوب شهر اسیوت، 192 دختر در آخر هفته گذشته در مدارس از بین رفتند و به بیمارستان منتقل شدند، همانطور که 48 دختر در شهر اسماعیلیه این اتفاق افتاد. دولت مصر سازمان های خبری را از گزارش حملات بیشتر منع کرد به این امید که طلسم غش فروکش کند. اثرات خاموشی اخبار ناشناخته است.

قانونگذاران و مفسران غش کردن را به همه چیز از مسمومیت غذایی گرفته تا توطئه عوامل ناشناس دشمن برای ناباروری زنان مصری نسبت می دهند.

حملات جمعی مشابهی هر از گاهی در سراسر اروپا گزارش شده است. یکی از آنها حدود یک دهه پیش در نوار غزه تحت اشغال اسرائیل گزارش شده است.

رهبران بنیادگرای اسلامی سرویس مخفی اسرائیل را مسئول این جادوها می دانند. یک روحانی مبارز در ایمبابا، یکی از محله های فقیر نشین قاهره، گفت: «اینها همه کار موساد است. آنها در حال کاشت کپسول هایی در سراسر کشور هستند که چیزی را در هوا منتشر می کنند که قابل تشخیص نیست. این تأثیر ویژه ای بر هورمون های دختران جوان دارد. بسیاری در خانه می مانند

بسیاری از والدین فرزندان خود را تا زمان فروکش کردن حملات در خانه نگه می‌دارند و برخی دیگر تمایلی به سرگردانی در زمانی که دخترانشان در مدرسه هستند، ندارند.

احمد عبدالحازیم که هر روز به دبیرستان دخترانه تجارت آگوزا می رود تا خواهرزاده 18 ساله خود، ریحاب را به خانه بدرقه کند، گفت: «ما اقدامات احتیاطی را انجام می دهیم.

دانش‌آموزان که به نظر می‌رسد در گروه‌ها ضربه خورده‌اند، احساس سرگیجه و سرگیجه دارند. بعضی ها می گویند بوی بدی می دهند. برخی دیگر می گویند حالت تهوع دارند و سر یا معده درد دارند. همه در عرض یکی دو ساعت بدون دارو بهبود می یابند.

راغب دویدر وزیر صحت گفت که هیچ یک از آزمایشات پزشکی و محیطی هیچ آلاینده ای پیدا نکرده است و علت آن روانی است. او گفت: “اگر یک دختر محبوب یا یک رهبر به دلایلی احساس ضعف کند، بقیه شروع به این باور می کنند که از علائم رنج می برند.”

اما هیچ کس موضوع را ساده نمی‌گیرد. نخست وزیر عاطف صدکی جلسات منظمی با آقای دویدار برای بحث در مورد این حملات برگزار کرده است. مقامات دولتی می گویند که مصمم به پایان دادن به این پدیده هستند.

حسین کمال بهادین وزیر آموزش و پرورش گفت: والدین و معلمان باید با این شایعات مبارزه کنند و نتایج تحلیل علمی ما را بپذیرند.

منبع : https://www.nytimes.com/1993/04/18/world/scores-of-girls-in-egypt-faint-in-classrooms.html

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالا بروید