دانه چیا چیست ؟

صفحه اصلی انجمن ها پزشکی و سلامت دانه چیا چیست ؟

  • این موضوع 0 پاسخ، 1 کاربر را دارد و آخرین بار در 4 سال، 10 ماه پیش بدست admin به‌روزرسانی شده است.
در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #5702
    admin
    مشارکت کننده

    دانه چیا سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ است.روغن دانه‌های چیا تشکیل شده است از حدود ۵۵ درصد امگا ۳، هجده درصد امگا ۶، حدود شش درصد امگا ۹ و حدود ۱۰ درصد چربی‌های اشباع شده.اگر برای تأمین امگا ۳ مورد نیاز بدن خود از ماهی و روغن ماهی استفاده می کنید ولی نگران فلزات سنگین سمی ماهی هستید و بو و مزه ماهی برای شما خوشآیند نیست می توانید از دانه چیا به عنوان منبع گیاهی امگا ۳ استفاده کنید.
    چیا گیاهی است یک‌ساله از خانواده نعناعیان. این گیاه بومی آمریکای مرکزی است. این گیاه را برای مصرف دانه آن می‌کارند، گرچه خود گیاه کاربرد تزئینی هم دارد.
    اطلاعات بیشتر در سایت هزارگیاهاینجا کلیک کنید

    لینک فروش دانه چیا

    آموزش مصرف دانه چیا

    دانه‌‏های چیا نه تنها منبع فوق العاده برای مواد معدنی مهمی چون آهن و کلسیم در نظر گرفته می‌‏شوند، بلکه دارای مقادیر زیادی منیزیم و منگنز نیز هستند. ممکن است در باره تاثیر این عناصر شنیده باشید. ولی اگر بدانید که منیزیم و منگنز چه تاثیر قابل توجهی در توانایی کارکرد شما در طی ورزش دارند حتما متعجب خواهید شد.

    منیزیم تاثیر مستقیم در واکنش آنزیم‌‏ها دارد به خصوص آنهایی که در انقباض ماهیچه‌‏ها، سنتز پروتئین و تولید انرژی درگیر هستند. منیزیم همچنین تاثیر مثبتی در میزان و راحتی خواب شما دارد.

    منگنز نقش مهمی در کنترل قند خون، متابولیسم پروتیین و کربوهیدرات و به خصوص در تولید و فعالیت آنزیم‌‏هایی که مسئول انجام ‫گلوکونئوژنز هستند دارد. ‫گلوکونئوژنز عبارت است ازساخت گلوگز از منابع غیر کربوهیدراتی؛ این روش تولید سوخت زمانی اهمیت پیدا می‌‏کند که زمان ورزش شما افزایش پیدا می‌‏کند و ذخایر گلیکوژنی شما به انتها می‌‏رسد.

    اینها دلایلی بود که چرا ما به توصیه می کنیم حتما دانه های‌‏چیا را در رژیم غذاییتان بگنجانید.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.
به بالا بروید