جراحی بسته ستون فقرات با لیزر

صفحه اصلی انجمن ها پزشکی و سلامت جراحی بسته ستون فقرات با لیزر

  • این موضوع 0 پاسخ، 1 کاربر را دارد و آخرین بار در 5 سال، 3 ماه پیش بدست kimia7 به‌روزرسانی شده است.
در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #5654
    kimia7
    مشارکت کننده

    جراحی بسته ستون فقرات با لیزرلیزر دستگاهی است که شکلی از انرژی نور تولید می کند. لیزرهای جراحی به طور معمول برای تخلیه بافت های ناخواسته یا غیر طبیعی استفاده می شود. همانطور که بافت آسیب دیده لیزر را جذب می کند، نور به گرما تبدیل می شود. همانطور که بافت گرم شده، از بین می رود و یک فرایند به نام آبلیشن رخ می دهد.

    اصطلاح “جراحی ستون فقرات با لیزر” در سال های اخیر در اینترنت و تبلیغات مجله بسیار محبوب شده است. ایده داشتن یک جراحی با برشی کوچک (زاپ) با استفاده از لیزر برای درمان درد کمر شما عالی به نظر می رسد. ممکن است شما سالهاست که دچار کمر درد شده اید و بسیاری از گزینه های درمان که شکست خورده اند را امتحان کرده باشید، بنابراین هنگامی که تبلیغات در یک مجله یا اینترنت می گوید باعث می شود که درد خود را با جراحی لیزر درمان کنید، وسوسه می شوید که بخواهید آن را باور کنید.

    بسیاری از افراد، به دلیل آنچه که راجع به عمل چشم با لیزر “جراحی لیزیک” می دانند، به نوعی تبلیغاتی که توسط بسیاری از مراکز ستون فقرات ارائه شده است، را قبول می کنند. این احتمال اگر خود شما و یا فردی که می شناسید بینایی ضعیفی داشته و کاملا وابسته به عینک بوده و پس از انجام عمل سرپایی لیزیک به سرعت و راحتی دید کامل خود را به دست آورده افزایش می یابد. اگر این کار به خوبی برای چشم ها انجام شود، چرا نمی توان با آن دیسک کمر و سیاتیک را درمان کرد؟

    متاسفانه، این موضوع به این سادگی نیست. ستون فقرات یک ساختار پیچیده است که شامل استخوان ها، دیسک ها، مفاصل، اعصاب و عضلات است. اغلب برای بیماران مبتلا به کمردرد مزمن، بسیار دشوار است که مشخص شود کدام یک از این ساختارها علت درد است و در بسیاری موارد درد از طریق ساختارهای چندگانه ایجاد می شود. لیزر “چوب جادویی” نیست که بتواند ورم مفاصل را از بین ببرد و دیسک های کمر و یا کل درد کمر را شفا دهد. لیزر صرفا یک ابزار است که می تواند برای انجام تکنیک های خاص جراحی (ذکر شده در زیر) مورد استفاده قرار گیرد که ممکن است به درد کمر و پا کمک کند. لیزر مانند هر ابزار دیگر، منافع و محدودیت های خود را دارد.

    در واقع، اصطلاح “لیزر ستون فقرات” یک تکنیک خاص را توصیف نمی کند. در عمل جراحی ستون فقرات، سه روش مختلفی وجود دارد که لیزر می تواند برای آن استفاده شود. جراحی ستون فقرات لیزر ممکن است شامل یک، دو یا هر سه تکنیک زیر باشد:

    لیزر تخریب اعصاب کوچک مفصل (RHIZOTOMY)
    تخریب اعصاب کوچک مفاصل در جهت کاهش درد کمر ناشی از مفصل آرتریتی

    لیزر کاهش فشار دیسک
    حذف (تخلیه) مواد دیسک به منظور کاهش فشرده سازی عصب که باعث درد پا می شود

    لیزر آنولوپلاستی
    درمان پارگی ها در دیواره ی دیسک (آنولوس) به منظور کاهش درد کمر

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.
به بالا بروید